Inlaat & Egr Klep Reiniging

Als u weet waar EGR voor staat dan snapt u wel hoe een motor inwendig kan vervuilen, en bij een moderne diesel is de Achillespees het inlaat gedeelte.

EGR staat voor Exhaust Gas Reciirculation, oftewel uitlaatgas recirculatie.

De autofabrikanten dienen de motoren schoner en schoner te maken, een van de middelen is om de uitlaatgassen nog eens door de inlaat te leiden..

Dit geeft op den duur een enorme vervuiling van het EGR /  inlaat gedeelte bij de meeste Diesel motoren.

Zie het plaatje op deze pagina, u ziet een inlaatbuis van een Volvo D5, totaal dichtgekoekt, een dergellijke coating zit door het gehele inlaat systeem en zal zorgeh voor een fors hoger verbruik en er onstaat een flink risiko dat er een gedeelte van de vieze koek de motor in zal worden gezogen....

 

Wij maken gebruik van een professioneel apparaat om de EGR klep  : de  I-Flux 100.
Reinigt intensief het volledige inlaatsysteem bij dieselmotoren, met inbegrip van het inlaatsspuitstuk, EGR-Klep en swirlkleppen en het roetfilter.

Het resultaat is verbluffend: De motor draait onmiddellijk zachter en de uitstoot van roet en schadelijke uitlaatgassen vermindert sterk. Verbetert tevens de verbranding, het rendement, het verbruik en verhoogt het vermogen en de levensduur van de motor en de componenten van het injectiesysteem zoals verstuiver en pomp.

 

 

De EGR inlaat  reiniging duurt tegen de 3 uur , wij vervangen indiengewenst  ook de motorolie het oliefilter.


Disclaimer
TPR Powerflush doet alles binnen haar vermogen om met professionele speciaal voor het spoelen ontwikkelde apparatuur de spoelingen uit te voeren. Dit doen wij met vloeistoffen van topkwaliteit, gefabriceerd door de top 5 olieproducerende bedrijven die op de wereldmarkt als fabrikant van smeermiddelen actief zijn.Aangezien wij geen achtergrond kennen van de voor Powerflush  aangeboden voertuigen, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor de resultaten van de eventuele spoelingen in meer of mindere mate of in welke vorm dan ook. Een defect component is immers niet te herstellen met nieuwe smeermiddelen.