De vervuiling van de ATF die optreedt in een automatische versnellingsbak is bijna niet merkbaar , het veranderde schakelgedrag sluipt er heel langzaam maar zeker in, maar realiseert u zich wel dat het rijden in het hedendaagse verkeer met de vele stoplichten , files en veel stadsverkeer factoren zijn die  de ATF in de automatische versnellingsbak in uw auto zwaar doet vervuilen?De originele ATF bij de eerste vulling in de fabriek wordt voor het gemak vaak  long life olie genoemd, maar is dit zeker niet, en al helemaal niet als het er al enkele, vaak vele jaren in zit.Bij de oude mechanisch geregelde transmissie ging dat verhaal op, echter met de moderne electronisch geregelde transmissies is het een  compleet ander verhaal geworden, ten onrechte worden veel vervuilde automaten bij " defecten " vervangen.De nieuwe ATF vloeistof is helder rood en de vervuilde is diepzwart van het slijpsel en oxidatie , voordat de 100.000 km is bereikt zal de vloeistof reeds pikzwart zijn en zijn er een flink deel van de oorspronkelijk aanwezige eigenschappen uit de ATF verdwenen en zal de slijtage van de automaat snel toenemen en de kans op defecten ook snel toenemen.Bij een kilometerstand van 80.000 kilometers zijn bijna  alle additieven uit  de ATF olie  verdampt, en is er nog een fractie van de oorspronkelijke additieven ( anti slijtage, anti schuim, anti verouderings , smering additief, stabilisatie additief etc etc ) aanwezig in de transmissievloeistof. Dan hebben we het nog maar niet over het vocht ( condens )  in de olie die door de duizenden malen afkoelen en verwarmen vermengd is geraakt met de ATF olie.U gaat dan merken dat de auto anders schakelt bij koude motor dan bij warme motor.Alle automatische transmissies zijn tegenwoordig voorzien van vele solenoids ( electromagnetisch bediende kleppen ) die vervuild raken, en er zich hele vreemde symptomen kunnen gaan manifesteren.Het is daarom raadzaam om de bak uiterlijk elke 80.000 kilometer volledig dynamisch te spoelen volgens de in Duitsland ontwikkelde Powerflush methode. Deze methode is de enige methode die een  grondige reiniging van de automaatbak en de koppelomvormer en de koeler garandeert.Sommige automaatbakken zijn dermate vervuilt dat er soms een tweede reiniging noodzakelijk is om een langdurig resultaat van de reiniging te waarborgen.Wij zijn hier echter zeer coulant in, en zullen indien er een  tweede behandeling nodig,  is een zwaar  gereduceerde prijs aanbieden indien dit gewenst mocht zijn.Het gaat er immers om dat u tevreden bent en weer vele kilometers zonder zorgen met een goed  functionerende automatische versnellingsbak. Vele auto fabrikanten zijn inmiddels ook tot de conclusie gekomen dat de moderne automaatbakken welke electronisch gestuurd zijn toch maar beter voorzien worden van nieuwe ATF om garantieclaims te voorkomen.Diverse merken schrijven nu al een verversing voor bij minder dan 80.000 km.Met name de verfijnde  CVT automaten en DSG bakken hebben bewezen niet van vervuilde olie te houden, de fabrikanten hebben om die redenen de aanbevolen verversingsintervallen reeds meerdere malen verkort om  problemen ( dure reparaties )  te voorkomen.Wat merkt u nu van de Powerflush?U merkt meteen dat na de dynamische Powerflush  de bak weerboterzacht en als nieuw zal schakelen en u weer vele duizenden zonder zorgen kunt gaan genieten van uw auto.Vele mensen wachten tot de bak slecht gaat schakelen, vibreren, of met een schok of zelfs klap naar de volgende of vorige versnelling zal schakelen, of gaat slippen en in het ergste geval in de noodloop gaat lopen..... dat is dan soms al te laat.Nog geen nood, vaak biedt een complete spoeling dan uitkomst, en kan de klacht verholpen worden tot grote opluchting van de eigenaar van de auto, en zijn wij vaak in staat de automatische transmissie te redden en de eigenaar van de auto vele duizenden euros te besparen.Bij de Volvo modellen kunnen wij met onze speciale  apparatuur ( modellen vanaf 2000 ) uw automatische transmissie de foutcodes ( indien aanwezig )  resetten en  bij  de automaatbak ook de adaptieve waardes en teller weer terugzetten naar de beginwaardes.Dit is een extra service van ons die wij u gratis aanbieden bij de Powerflush.Tot op heden hebben wij 99% van alle  problemen op kunnen lossen met de Powerflush van het systeem,  middels  de door ons speciaal ontwikkelde methode, maar we moeten realistisch zijn, een defecte automaatbak kunnen we niet met  een  reiniging herstellen.Soms is het helaas echt te laat... Wacht daarom niet te lang en laat de automaatbak in uw auto tijdig servicen!


Disclaimer
TPR Powerflush doet alles binnen haar vermogen om met professionele speciaal voor het spoelen ontwikkelde apparatuur de spoelingen uit te voeren. Dit doen wij met vloeistoffen van topkwaliteit, gefabriceerd door de top 5 olieproducerende bedrijven die op de wereldmarkt als fabrikant van smeermiddelen actief zijn.Aangezien wij geen achtergrond kennen van de voor Powerflush  aangeboden voertuigen, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor de resultaten van de eventuele spoelingen in meer of mindere mate of in welke vorm dan ook. Een defect component is immers niet te herstellen met nieuwe smeermiddelen.

Wij hebben onze ervaring en expertise inmiddels ruim bewezen en hebben het leven van vele automaten met onze Duitse machine kunnen redden.Onze machine is niet alleen geschikt om alle merken te spoelen maar is juist  geschikt gemaakt om ook de automaten te spoelen van de Audi, Mercedes en BMW, Porsche , VW  modellen welke vaak een speciale procedure vereisen.Niemand geeft graag vele duizenden euro's uit aan een vaak achteraf  onnodige automatische versnellingsbak reparatie.( afhankelijk van de automaat kan dit een bedrag van minimaal 4000-6000 euro's  gaan kosten.Ook een moderne automaatbak heeft dus onderhoud nodig, het instructieboekje zal u vertellen dat alleen bij zware belasting een verversing nodig zal zijn, de experts weten beter, voorkomen is beter dan genezen...... en zoals u hierboven ziet, een reparatie aan de automaatbak is veel duurder dan een spoeling.Wij spoelen de volledige automatische versnellingsbak dynamisch door met onze geavanceerde machine, u zult aan de ene kant het reservoir zien met de zwaar vervuilde transmissie olie die wij met een speciale reiniger 20 minuten door het gehele circuit pompen om alle vuil en verontreinigingen weg te spoelen ( de vervuilde vloeistof blijft in beweging en krijgt geen kans om te bezinken ) , en aan de andere kant de nieuwe rode olie die dan al klaar staat.Pas dan zal de oude vervuilde olie uit het systeem worden getrokken  en zal er simultaan de nieuwe transmissie vloeistof in het systeem worden gepompt  met een speciale conditioner om uw transmissie zo lang mogelijk schoon te houden en goed te laten functioneren en uiteraard de levensduur te verlengen.Wij gebruiken alleen de beste vloeistoffen welke wij betrekken van top 5 olie fabrikanten met wereldfaam .Dus geen onbekende ( goedkopere) merken .Wij vullen slechts af , met smeermiddelen van de bekende merken die zelf de olieen en aditieven ontwikkelen en produceren, voorzien zijn van de officiele vrijgaves van de transmissie en/of auto fabrikanten. In  de meeste gevallen vullen wij de transmissie met de vloeistoffen welke de vereiste specificaties van de transmissie fabrikanten zelfs ruim overtreffen.De kwaliteit van de gebruikte vloeistoffen bepaald namelijk in hoge mate de houdbaarheid en eigenschappen van de vloeistof.Dus ATF van een A merk zal langer meegaan en betere schakelprestaties leveren dan ATF van goedkopere niet zelf ontwikkelende merken.Zo profiteren zowel u als uw auto van de hoogwaardige materialen die wij gebruiken. Wij beschikken over bijna alle adapters om de auto's van bijna alle merken te spoelen.Of het een Opel Zafira betreft of een Porsche Cayenne, wij kunnen hem voor u spoelen.!

AUTOMAATFLUSH- STUURHUISFLUSH - Eco TUNING- chipTUNING - DPF reiniging - EGR reiniging -  EGR klep solutions  - Volvo Diesel Tuning -

Motorreiniging-Olieverversing-Taalaanpassing volvo-Brandstof additieven BG-Slecht lopende HPI, TFSI, Ecoboost?

© 2016 by GC. All rights reserved