Binnenkort ook motorspoeling en 
verversen van motorolie met Ardeca

Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat moderne motoren inwendig enorm kunnen vervuilen.

Met name Ford en modellen van VAG ( VW/AUDI/Skoda/SEAT ) zijn zeer gevoelig hiervoor,  en de vervuiling van de motor zal onherroeplijk onherstelbare schade aan de motor toebrengen.

Hoe komt het dat motoren vervuilen? Mileu maatregelen zoals EGR kleppen, gedeeltelijk toevoegen van bioethanol aan benzine en palmolie aan dieselbrandstof zijn bekende boesdoeners, net als ( veel )  te lang doorrijden met motorolie en het gebruiken van niet voorgeschreven motorolien. 

Dit geldt uiteraard voor alle automotoren van ieder merk.

Ook korte ritten dragen bij tot sterke inwendige vervuiling van motorblokken.

De levensduur van een vervuild motorblok is zeer kort te noemen, als u het merkt bent u vaak te laat. De oliekanalen in de cylinderkop en motorblok kunnen geen of niet voldoende olie naar de te smeren delen meer doorlaten ( denk aan nokkenas en krukas ).

Zware motorschade en uiteraard hoge herstelkosten zijn dan onvermijdelijk.

U kunt hier iets aan doen, door elke 100.000 km het motorblok te laten spoelen zal de levensduur enorm worden verlengd.

Uiteraard vullen wij het motorblok weer met de juiste olie en monteren wij een nieuw oliefilter. Na de spioeling zal de olie in de motor veel langer schoon blijven en de slijtage aan de motor minimaliseren.

U zult zich verbazen hoeveel vuil en sedimenten er uit de motor komen bij een spoeling.

Wij gebruiken uitsluitend MOTUL smeermiddelen


Disclaimer
TPR Powerflush doet alles binnen haar vermogen om met professionele speciaal voor het spoelen ontwikkelde apparatuur de spoelingen uit te voeren. Dit doen wij met vloeistoffen van topkwaliteit, gefabriceerd door de top 5 olieproducerende bedrijven die op de wereldmarkt als fabrikant van smeermiddelen actief zijn.Aangezien wij geen achtergrond kennen van de voor Powerflush  aangeboden voertuigen, kunnen wij geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor de resultaten van de eventuele spoelingen in meer of mindere mate of in welke vorm dan ook. Een defect component is immers niet te herstellen met nieuwe smeermiddelen.